19 Mart 2014 Çarşamba

Baskerville'in köpeği,tazısı, eskisi, yenisi

Okulum dolayısıyla orjinal ismi ''the Hounds Of Baskerville'' olan bir hikayeyi okumak durumunda kaldım (zorunda değil lütfen !). Hazırlıkta olduğumdan mütevellit kitabı ingilizce olarak okumam tavsiye edildi. Ancak ben sivri zeka Anıl gittim ve türkçesini okudum. Büyük bir gururla da okudum. Kurnazlığı sevmediğimi bilirsiniz hepiniz, sevmeme nedenim belki beceremememdir. Neyse hikayeyi başından alalım:
  The Hound of Baskerville ismini duyduğumda zihnmde çeşitli çağrışımlar yapmıştı. Bu sebeble bu kitap bizim evde kesin vardır dedim. Kardeşime baskervil dememle beraber Baskerville'in köpeği kitabını elimde bulmam arasında 10 dakika bile yoktur. Derken kitabı okumaya başladım ve kitap dirençsiz çıktı bir anda bitti (ah polisiye). Bende gayet kendimden emin kafam rahat millete atıp tutmaya başladım. Derken bu gün (18 mart) okulda ben kitabı türkçesinden okudum zaman kaybetmedim falan derken... Bir arkadaş bir soru sordu. Soru basitti katil kim? Ben bütün ukalalağımla cevapladım; steptalon.... Franklend diye bir tepki duydum. Sonra steptelan'un karısını sordum ve acı gerçekle yüzleştim. Sherlock adapte edilmişti günümüze ve hatta bu adaptasyon dizi içindi sadece. ''Based on'''un pr çalışması seviyesine düşmeşiydi olan. Yazı gerçekten ölmüş ve hatta roman da ölmüştü belkide biz de ölmüştük. Benim kurnazlığım yazının ölümüne rast geldi anlayacağınız, bir arkadaşa da atıp tutmuştum. Bunun özetini yazıp blogda yayınlarım herkes blogumu okumak zorunda kalır demiştim. Büyük konuşmak tehlikeliymiş anlayacağınız.
    Yazı o kadar ölmüş ki orjinalinin katilini beğenmeyip masum insanları katil yapıyorlar. Arkadaşım bari isimleri kökten değiştirseydin. Katilin sevgilisini onbaşı yapıyorsun amacın ne. Cinsiyetlere bile sadık kalmıyorsun. Bide bunu yapan orjinal yapıyoruz süper yapıyoruz diyen bbc (evet bilerek küçük yazdım.)... Ne diyelim Allah Rahmet Eylesin.
   
Kitaba gelirsek katilin amacını bayağılıktan uzaklaştırmak her ne kadar saygısızlık olsa da başarılı olmuş. Karakterler düzgünler ama mycroft gibi bir ''tanrı'' karakter garip durmuş. Motivasyonlar hakikaten modernleştirilmiş. Asıl hikayenin katili statelon'ın adına adeta iade-i itibar yapılmış. Dr mortimer cinsiyet değiştirip psikologluğa geçmiş. Hadi her şeyi anladım da adamın soy adıyla niye oynarsın ki...Özet mi özet mözet yok gidin dizinin özetini izleyin zaten yazı öleli çok oldu.!!!!!!!!!!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder