14 Ağustos 2014 Perşembe

Geç Verilen Cevaplar---1---- Genetik ve Gözlem

Bir arkadaşım derste insan kişiliğinin genetikle alakası konusunda konuşurken kendi hayatından şöyle bir örnek verdi:
 Ben küçükken anne ve babamı sadece haftasonları kısıtlı bir vakitte görmeme rağmen davranışlarım karakterim babama benzedi. Bu durum gösteriyor ki genetik insanın karakterini belirleyen başlıca faktördür;anlamı taşıyan bir şeyler söyledi. Gelin bu arkadaşımızın hayallerini yıkalım. 
     ÖNcelikle baba kız çocuklar için çok önemlidir (arkadaşımın cinsiyetini buraya kadar okumayan anlamasın tarzı yazı yazma girişimi). Freud bunu oedipus sendromu ile her iki cinsiyet için temel olarak açıklamıştır. Freud'un bu görüşü geçerliliğini tam olarak olmasada korumaktadır. Erkek çocuklardan farklı olarak kız çocuklarında daha fazla olan güçlü bir kişi bulma arayışı da babaya olan yakınlığı işaret etmektedir. Bu durumlardan dolayı kız çocuk babaya benzeme eğilimi gösterir. Bu eğilim belirgin olarak gözlemlenebilir eğer baba olmaması için özel bir çaba göstermesse. Peki neden dedeye değil de babaya benzedi bu çocuk? Onu da cevaplayacağız bir sonraki paragrafda.
      Etrafınızda mutlaka görmüşsünüzdür şu şekilde sitem eden anneleri: Çocuğumla 24 saat uğraşıyorum uykusuz kalıyorum hayatım o oldu ama o beni değil teyzesini (genelde annenin bekar küçük kardeşi) (dayı da olur ama dayı doğuramayacağı için anne kişisi bu şekilde sitem etmez.) seviyor cümlesini veye benzerlerini bir çok sefer duymuşsunuzdur. Bu durum çocuğunun ona bakan ebeveynlerini gardiyan gibi ona sürekli zorla bir şeyler dayatan insanlardan soğuması ve pek fazla görmediği ğizemli onunla pek alakadar olmayan (anne babaya göre) insana sevgi besler. Çocukların hep dünya kendi etraflarında dönüyor zannında oldukları söylenir. Bir bakıma da öyledir (dünyası küçük). Bu dışarıdan gelen kimse ona dünyanın kendi etrafında dönmediğini gösterir. Onu büyütenler ( çoğunlukla çalışmadığı için anne) çantada kekliktir. Zoru sever insan yani her yaşta. Bu arkadaşım özelinde de çantada keklik olan ona bakan anne tarafı (anneanne ve dede) çantada kekliktir. Ona ara da bir gelen ve   Ona sürekli iyi davranan bu genç ve ona bakan insanlardan daha çok sevmesi gerektiği telkin edilen çocuk da babasına benzemekte ışık görür. Çocukların gözlem yeteneği de çok güçlü olduğu için bunda da çok başarılı olur. Erkek olsa daha mi az benzerdi anneye derseniz cevabım evet olur. Son olarak arkaşıma bunun sadece benim tezim olduğunu ama senin de bunu bir düşünmen gerektiğini söylemek istiyorum. Senin tezini çürütmek için son bir soru sorarak yazımı bitiriyorum: Neden anne değil de baba) aynı oranda benzemen gerekirken hem de! Yazımı okuman ve düşünmen dileklerimle. (Evet yazı berbat bir yazı oldu biliyorum. Neyse en azından kısa.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder